Radiowy spot reklamowy


Autor: reklamer
Tagi: radio   reklama   spot   radiowy spot reklamowy  
17 sierpnia 2010, 15:23

Radiowy spot reklamowy to jedna z podstawowych form radiowej reklamy. Spot radiowy zazwyczaj jest króciutki, trwa około trzydziestu sekund. Spot zawiera materiały reklamowe a emitowany jest w przerwie między audycjami lub w ich trakcie.

 

Spoty nadawane są w blokach reklamowych, które zawierają po kilka spotów (czasem kilkanaście, choć to rzadkość - radio nie przesadza tak jak telewizja). Emitowanie spotów reklamowych stanowi jedno z najważniejszych źródeł utrzymania prywatnych stacji radiowych oraz dość sporą część przychodów radia publicznego.

 

Spot w radiu powinien zawierać trzy podstawowe części:

 

- wprowadzenie - przyciąga uwagę odbiorcy (zawierać powinno ciekawy efekt dźwiękowy, zastanawiające i ciekawe pytanie itp.),

- rozwinięcie - przedstawienie najważniejszych zalet i korzyści płynących z zakupu danego produktu,

- zakończenie, które zaprasza do zakupu danego dobra i informuje, jak można wejść w jego posiadanie.

 

Spot reklamowy w radiu opiera się jedynie na efektach dźwiękowych, dlatego powinien w pełni skupić się na wrażeniach słuchowych radiosłuchacza oraz umieć w pełni wykorzystać jego percepcję słuchową i odwołać się do ich emocji i wyobraźni.

 

Ważną sprawą w przypadku reklamy radiowej jest zatrudnienie dobrego lektora, który przykuje uwagę odbiorcy (często zatrudnia się znanych ludzi ze świata aktorskiego) oraz stosowanie języka potocznego, muzyka i chwytliwe piosenki reklamowe.

 

Spot radiowy cechuje się mniejszą skutecznością niż reklama w telewizji, obliczono ze aby osiągnąć taki efekt, jaki daje jednorazowe obejrzenie reklamy w TV trzeba wyemitować od 3 do 5 razy reklamę radiową.

Do tej pory nie pojawił się jeszcze żaden komentarz. Ale Ty możesz to zmienić ;)

Dodaj komentarz