Radiowy spot reklamowy
Tagi: radio reklama spot radiowy spot reklamowy
17 sierpnia 2010, 15:23
Radiowy spot reklamowy to jedna z podstawowych form radiowej reklamy. Spot radiowy zazwyczaj jest króciutki, trwa około trzydziestu sekund. Spot zawiera materiały reklamowe a emitowany jest w przerwie między audycjami lub w ich trakcie.
Spoty nadawane są w blokach reklamowych, które zawierają po kilka spotów (czasem kilkanaście, choć to rzadkość - radio nie przesadza tak jak telewizja). Emitowanie spotów reklamowych stanowi jedno z najważniejszych źródeł utrzymania prywatnych stacji radiowych oraz dość sporą część przychodów radia publicznego.
Spot w radiu powinien zawierać trzy podstawowe części:
- wprowadzenie - przyciąga uwagę odbiorcy (zawierać powinno ciekawy efekt dźwiękowy, zastanawiające i ciekawe pytanie itp.),
- rozwinięcie - przedstawienie najważniejszych zalet i korzyści płynących z zakupu danego produktu,
- zakończenie, które zaprasza do zakupu danego dobra i informuje, jak można wejść w jego posiadanie.
Spot reklamowy w radiu opiera się jedynie na efektach dźwiękowych, dlatego powinien w pełni skupić się na wrażeniach słuchowych radiosłuchacza oraz umieć w pełni wykorzystać jego percepcję słuchową i odwołać się do ich emocji i wyobraźni.
Ważną sprawą w przypadku reklamy radiowej jest zatrudnienie dobrego lektora, który przykuje uwagę odbiorcy (często zatrudnia się znanych ludzi ze świata aktorskiego) oraz stosowanie języka potocznego, muzyka i chwytliwe piosenki reklamowe.
Spot radiowy cechuje się mniejszą skutecznością niż reklama w telewizji, obliczono ze aby osiągnąć taki efekt, jaki daje jednorazowe obejrzenie reklamy w TV trzeba wyemitować od 3 do 5 razy reklamę radiową.
Dodaj komentarz