Reklama kontekstowa
Tagi: reklama reklama w internecie reklama kontekstowa reklama online
16 sierpnia 2010, 13:21
Reklama kontekstowa to typ reklamy, która dopasowuje się do treści całego serwisu bądź jego poszczególnych działów. Jeżeli prowadzimy serwis poświęcony noworodkom i małym dzieciom, będą się na nim pojawiać reklamy firm produkujących akcesoria dla noworodków, czy ubranka dla dzieci, zabawki itp.
Reklamy takie zwykle są dobierane automatycznie na podstawie zawartości serwisu. Zdarzają się jednak wpadki, gdyż mechanizm taki nie zawsze działa perfekcyjnie. Wybór reklamy kontekstowej ma wiele istotnych zalet – reklama taka ma treść dopasowaną do serwisu, zatem jest to większa szansa, że osoby odwiedzające stronę zainteresują się ofertą reklamodawcy. Aby móc wyświetlać w Internecie tego typu reklamy, należy zarejestrować się w danej sieci reklamowej, która wydaje się nam najlepsza. Całą resztą zajmują się pośrednicy, którzy dopasowują reklamy do odpowiednich stron. Reklama kontekstowa opiera się przede wszystkim na dwóch sposobach – analizie treści serwisu, w jakim jest umieszczana, oraz na podstawie słów kluczowych, które wpisujemy w przeglądarkę.
Reklamy kontekstowe nigdy nie są wyświetlane w sposób inwazyjny, nie zasłaniają przeglądarek, nie są więc irytujące dla Internautów i nie wywołują przypadkowych kliknięć, co jest ich dodatkową zaletą. Najbardziej popularnym sposobem wizualizowania reklam kontekstowych jest tworzenie linków sponsorowanych. Jest to bardzo skuteczna forma reklamy, pozwala reklamodawcom osiągać bardzo dobre wyniki, użytkownik internetu nie jest zmuszany do klikania czegokolwiek, i sam decyduje o tym, czego szuka.
Reklama kontekstowa rozliczana jest za każde kliknięcie, czyli inaczej niż w przypadku innych typów reklam internetowych, gdzie reklamodawca płaci za liczbę wyświetleń jego reklamy, nie zaś za faktyczne nią zainteresowanie.
Dodaj komentarz